söndag 13 november 2011

m/s Convallaria, en skönhet bland fartyg

Visst är det fascinerande, cyberrymden menar jag. Det gör att världen är bra liten ändå. 
Jag måste tala om att jag nyligen blivit medlem i en toppen sajt, "Landgång", där sjöfolk och även "landkrabbor" delar sina meningar.


Ja, alltså fick jag ett meddelande från en sjökompis som jag seglat tillsammans med i "Convallaria", en skönhet som ses på bilden.
Han, sjökompisen hade lagt in foton av undertecknad och hälsade. Nu seglar han fortfarande, det är över fyrtio år sedan vi sågs, vi mönstrade av på Finnboda varv båda två.
 - Visst är det fantastiskt att på detta sätt träffas igen, så säg.
Det sades förr att sjömän som seglat ihop alltid ses igen, om inte förr så inom sju år i alla fall. - Nu råder andra tider...
Ett stort tack Torkjell för bilderna och för att du kontaktade mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar