fredag 23 december 2011

Skabb var var inte skabb

Vi gick in till Newark och lastade kol för Japan. Jag passade på att söka läkarvård för en hemsk klåda kring midjan. Det kliade så man kunde bli knäpp...
- Doktorn jag kom till var av tysk börd, en stram snubbe som stod där med händerna på ryggen och gav sin diagnos: SKABEeee, sa han. "Are you sure?", frågade jag då. "Off korrrs Ich am schuurre!" blev svaret på broken english.
Han skrev ut kapslar för skabb och en salva att stryka på klådan. Det hjälpte ju inte...


Väl i Kobe, Japan, gick jag till doktorn där: "Skabe", blev diagnosen och han skrev ut ett medel att smörja in hela kroppen med... Det hjälpte inte...


Långt senare besökte jag doktor Lindström i Stockholm på Blasieholmen. Han skrattade och sa att det där det var utslag från majs, som vi lastat i Paranagua i Sydamerika. 
Många hade kommit till honom sa Lindström och alla hade varit i Sydamerika och lastat majs till Ryssland.
Han skrev ut några kapslar och jag blev bra på några dar...                                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar