tisdag 24 januari 2012

Ufon eller vad?

Vi hade lastat i Kemi i Finland och var på väg söderut genom isen, när jag från bryggan såg ett starkt rött ljus som med hiskelig fart kom långtifrån öster...
När ljusklumpen var ungefär rakt förut delade den sig till två röda ljusbollar och försvann med samma otroliga fart...
Det hela tog inte mera än några sekunder sedan var det över...Undrar vad det var jag såg. 
Jag  frågade vaktgående styrman om han sett något och fick till svar ett grymtande "hm". Tror inte att han hade lagt märke till fenomenet.


Snart närmade vi oss Åland och strax före gryningen dök ett triangelformat sken upp som gick kors och tvärs över vattnet...Nä nu, tänkte jag, vad är nu detta. Hallucinerade jag eller höll jag på att törna...?                                                                      
 Den här gången var det topplantärnorna från en ubåtsspanare, men det röda ljuset har jag inte fått någon förklaring på ännu heller...
                                                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar